Monday 6 June 2011

...~ cuti sakit ~...

tarikh yg takkan aku lupakan..1, 2 dan 3 Jun 2011...mana taknye..3 ari berturut2 aku sakit perut..puncanye 1hb malam lepas mandi tetiba perutku sakit teramat sgt sampai aku tak bole nak berdiri tegak..mulanye suami aku ajak aku pegi ke hospital tapah..tp aku yg tak nak sbb aku ingatkan sakit perut aku nih biasa2 je..langkah yg aku buat ialah..mtk suami aku urut perut aku dgn minyak angin..Al-hamdulillah..sakit perutku beransur hilang..tp ternyata dlm tempoh masa yg sekejap..start tghmalam perutku sakit balik..tp tak sampai ati nk kejutkan suami..tgk die tido lena..aku mendiamkan diri dengan menahan sakit..tahan punya tahan sampailah aku tertido..pagi 2hb dlm pukul 6.30am..aku kejutkan suami..aku ckp kat die perutku sakit balik..pastu suami bt keputusan bangun n g mandi pastu terus g klinik..kami pergi ke klinik kerajaan bidor sbb lebih senang berurusan di klinik itu..

sampai di klinik tepat pukul 7.30am..aku tgk org takde lg..dlm ati terdetik..dpt no cepat laa..syukur Al-hamdulillah sbb aku tak perlu menunggu lama..ternyata tekaan aku tepat..aku angka giliran yg ke2..masuk dlm bilik MA die tanya aku sakit ape..aku ckp laa perut aku sakit menyucuk2..pastu die tanya aku balik start bila sakitnye..aku ckp laa start smlm..pastu die suh aku g cek urine..aku pn g laa makmal sbb die nak tahu keputusan urine aku..lebih kurang 15minit gitu keputusan urine pn kuar..terus aku bwk result tuh ke MA..MA tuh tgk dan die bgtau aku urine aku kotor..die suh aku byk minum air..terus terang aku katakan yg aku mmg sorg yg kuat minum air masak..tp tuh laa benda dah nk jadi..aku pn mengiakan jelah ape yg MA tuh ckp..dan MA tuh bg aku MC satu ari suh aku berehat dgn seckupnye..

sampai di rumah aku terus makan ubat tuh n berehat..ternyata ubat tuh power nye tak lama..tp ptg tuh sempat jgk laa aku masak ikan masak gulai tauchu,ayam grg tepung ngan sawi grg sos tiram..pas makan mlm..aku dok rehat sambil tgk tv..tetiba perut aku sakit memulas2..aku amik myk angin utk sapu kt perut..disebabkan aku dah tertuang byk myk kt atas perut..perut aku jadi hangat pijor kate org perak..suami aku amik tuala yg dibasahkan dn lap..baru laa hangat pijor tuh ilang..

last2 suami aku ajak gak aku g wad kecemasan hospital tapah kejap tuh jgk..die ckp kt aku..tolong laa jgn degil..aku pn dgn rela ati g laa ke wad kecemasan..sampai je kt wad kecemasan..aku tgk ramai org yg tgh tgu giliran..lama laa jgk aku menunggu..time menunggu tuh perut aku sakit usah ckp laa..rasa nk pengsan pn ada..tak lama pas aku menunggu..tiba laa giliran aku..aku ngan suami pn masuk laa dlm bilik tuh..MA tuh tanya aku sakit ape..aku jwp aku sakit perut..terus MA tuh suh aku baring sbb nk bg injection..bkn satu tp dua injection..pastu terus aku rasa nk pengsan..MA ngan nurse tuh suh aku baring berehat sampai dah ok dan tgu doktor sampai..aku pn berehat laa dlm 2jam gak..dlm masa aku berehat tuh mak abah mertua aku ngan abg ipo n isteri die ad kt luar..mksih aku ucapkan sbb susah2 dtg tgh2 malam semata2 nk tahu keadaan aku..

sambung balik cite aku dlm bilik td..tak lama pastu doktor dtg..die bgtau aku..aku ad tanda2 nk dpt gastrik..die tanya aku..aku tahan makan ke..aku ckp takde doktor..time makan mmg aku makan..doktor ckp pasni die suh aku makan ikut time kalo tak nak penyakit aku melarat..atau aku akan dimasukkan ke dlm wad..aku pn akur dgn nasihat doktor tuh..lebih kurang pkul 12.00am..aku kua dr wad kecemasan..dan aku dpt MC utk 3hb..doktor suh aku berehat dgn secukup2nya..

yg aku paling terharu..suami aku mmg tak berenggang dgn aku..die sanggup amik cuti semata2 nk jaga aku..dan aku sgt2 menghargai pengorbanannye..mksih ye syg..i love u so much..

No comments:

Post a Comment